Renault’daki İkinci El Otomobil Yenileme Sistemi: Refactory

  • Bu konu 0 yanıt içerir, 1 izleyen vardır ve en son 2 yıl önce F1 Ekrem tarafından güncellenmiştir.

Renault’daki İkinci El Otomobil Yenileme Sistemi: Refactory

  • F1 Ekrem
    Katılımcı

    Sistemle ilgili bilgiler açığa çıkmaya başladı. Yurtdışındaki Refactory sistemi şöyle işliyor:

    Otomobil yenileme sisteminin ilk adımı mevcut ikinci el otomobilinizi Renault bayisine götürüp teslim etmek. Burada Renault, bayilerden boş dönen çekicileri yenilemeye tabi olacak araçları alıp fabrikaya götürmeyi tercih etmiş.

    Mevcut Refactory sisteminin çalıştığı fabrikalarda günde 100 araç kadarı fabrikaya geliyor ve araçların Refactory edilip edilmeyeceğine fabrikada karar veriliyor. Yenileme işlemine uygun görülmeyen araçlar ise ya geri dönüşüme gönderiliyor ya da sahiplerine iade ediliyor.

    Zoe gibi elektrikli modellerde ise ekstradan bir süreç daha var. Araçlar tam şarj ile doldurulup bataryanın durumu inceleniyor.

    Yenileme işlemi yapılmadan önce araç test sürüşüne çıkarılıp eksikleri belirleniyor. Eksikleri belirlenen aracın yenileme maliyeti bayi üzerinden araç sahibine bildiriliyor. Bu süreç toplamda 1 saat sürüyor ve araç fabrikaya ulaştığı gün içinde geri bildirim yapılmış oluyor.

     

    Araçlar üzerinde 6 günlük çalışmadan sonra araçlar toplamda 10 günde bayilere geri gönderiliyor.

    Refactory sisteminde şu an Dacia ve Renault araçlar var ancak yakında Peugeot ve Toyota da sisteme dahil olacak.

    Araçların işlemleri tamamlanınca otomatik olarak 180 derece fotoğraf ve video çekimi yapılıyor ve bilgiler online olarak bayiye iletiliyor. Dolayısıyla araç anında satışa açılabiliyor.

    Bir Refactory servisi 250 km çapındaki bayilere hizmet verebiliyor. Refactory sistemi 2020 planlanmış ve 2021 eylül’de çalışmaya başlamış. Bugüne kadar Refactory’de 20 000 adet otomobil işlenmiş. Bir fabrikanın yılda yaklaşık 45 bin araç yenilemesi mümkün olduğu söyleniyor.

    Türkiye’deki Renault fabrikasında da bu sistemin uygulanması bekleniyor. Türkiye’deki sistemin 2023’te devreye girmesi gerekiyor.

    2025’te ise Refactory yeni bir iş koluna girecek. Avrupa’da içten yanmalı araçların yasaklanma süreci sebebiyle şehir merkezlerine eski motorlu otomobillerle giriş yapmak mümkün değil. Refactory sistemi bu durumu gidermek için mevcut araçları da uygun fiyata elektrikli ye çevirme hizmetine başlayacak.

1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)

Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.