Türkiye’deki otomotiv yan sanayiicilerinin bağlı olduğu Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam, Türk otomotiv sektörünün geleceği ve TOGG projesinin sektördeki konumu hakkında önemli açıklamalarda bulundu.
Saydam, TOGG projesi ile Türkiye’nin modern bir otomobilin %80’nin üretilebilir durumda olduğunu ortaya çıkardığını ifade etti. TOGG projesinin sektör için tam bir boy aynası olduğunu ve araçta neleri yapamadıklarının ortaya çıktığını açıkladı.
15 yıldır otomotivin ihracatta lider sektör olduğunu belirten Saydam, Türkiye’nin ihracatta kazandığı miktarın altıda birinin otomotivden kaynaklandığını belirtti.
Öte yandan Türk otomotiv sektörü global otomotiv sektörünün %1,5 ile %1,7 arasını aldığını ekleyen Saydam, önümüzde bazı fırsatların olduğunu ve doğru adımları atarsak global otomotiv pazarındaki payımızın %2,5’a çıkmasının mümkün olduğunun altını çizdi.
Salgın nedeniyle tedarik zincirlerinin aksadığını, sadece ham maddede de değil lojistik olarak da sorunla yaşandığını belirten Saydam, 2000’li yıllardan beri kabul gören ticaret kurallarının pandemi ile değişmeye başladığını ve en iyi en optimal malın yakın ülkelerden tedarik olduğunun farkına varıldığını ekledi. Saydam’a göre bu durum Türk otomotiv sektörü için ciddi bir pazar açmış durumda.
Türk Otomotiv Sektörü’nün Dönüşümü Takip Etmesi Şart
Hali hazırda içten yanmalı motorlu araçlarda %80’e kadar tedarik sağlayabilen Türk otomotiv sektörü önümüzdeki dönemde dönüşümü takip etmezse bu oranın %30’lara kadar düşmesi olası olduğunu söyledi.
Bu noktada TOGG projesi modern elektrikli bir araç olarak, Türk Otomotiv Sanayii’sine önderlik ederek doğru dönüşümü yapabilmesi için bir fırsat olacak. 2040’lara kadar aralarında Türkiye’nin de olduğu pek çok ülke son iklim değişikliği zirvesinde içten yanmalı motorların satışının yasaklanması için anlaşmaya varmıştı.