Arama
Generic filters

2022 İtalya GP

  • Bu konu 0 yanıt içerir, 1 izleyen vardır ve en son 1 yıl 8 ay önce Mert tarafından güncellenmiştir.

2022 İtalya GP

  • Mert
    Anahtar yönetici

    Monza’nın son turlarında Riccardo’nun 7. viraj öncesinde pistte kalmasıyla ilgili Serhan Acar değerlendirmelerde bulunmuş.

     

    Yarışın güvenlik aracı arkasında bitmesiyle ilgili Monza pist görevlilerin ihmali olmadığını söyledi. Acar’ın dediğine göre 6 dakika 30 saniye çok uzun bir süre.

     

    Acar’a göre problemin kaynağı güvenlik aracı piste girdiğinde lider Versteppen’in çok geride olduğu ve arkasındaki pilotların da güvenlik aracı arkasında yavaş gelmesinden dolayı pite girmesi ile birlikte Max’in SC’yi yakalamasının uzun sürdüğünü söyledi.

     

    Burada sorunun kaynağı olarak güvenlik aracının fazla ihtiyatlı davranarak arkasındaki pilotların tur farkını kapatmasına imkan vermemesi olarak gösteriliyor.

     

    Kırmızı bayrak çıkmalıydı diyen görüşlere de bu FIA’nın biz final yarışı istiyoruz demesi olurdu şeklinde açıklama yaptı. Ayrıca sonunda hasar olmayan böyle bir durumda kırmızı bayrak çıkarsa her yarış bir çok kırmızı bayrak çıkma ihtimali olduğunu da söyledi. Acar, kırmızı bayrağın yarışa müdahale edecek şekilde kullanılmaması gerektiğini de ekledi.

     

    Kırmızı bayrakların kimi pilotlara şans kimilerine de kötü geldiğini ama bunun da sporun ve mücadelenin bir parçası olduğunu söyledi. Belki ileride yıllarda FIA’nın bu tür durumlar için yeni bir kural ekleyebileceğini, yarışın %10’luk bölümünde güvenlik aracının piste girmesi durumunda kırmızı bayrakla yarışın durdurulması gerektiğini bir kurala çevirebileceğini ama şu anki durumda buna göre bir aksiyon almasının doğru olmadığını da ifade etti.

1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)

Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.