Arama
Generic filters

Tofaş’ta Önemli Gelişme: Egea, Fiorino ve Doblo Üretimi Bitiyor

0
1 yıl önce

Tofaş’ın Bursa’daki fabrikasında geçen yıl itibariyle Egea, Doblo ve Fiorino modelleri üretilirken geçen yılın son aylarında Stellantis grubu FIAT’ın yeni Doblo modeli olarak başta grup şirketleri Peugeot, Citroen, Opel ile Toyota gibi markalarla ortak kullanılan kasaya geçme kararı almıştı. Grup bu aracı İspanya’daki fabrikalarında ürettiği için Türkiye’deki mevcut kasa Doblo üretimi sonlanma kararı almış, fabrikanın geleceği konusunda da soru işaretleri oluşmuştu.

Son gelişmeye göre Tofaş, Türkiye’de Stellantis grubuna ait olan Fiat, Peugeot, Citroen, Opel, DS, Alfa Romeo, Jeep gibi markaların pazarlamasından sorumlu olan Stellantis Otomotiv A.Ş.’yi satın aldı. Bu hamleden sonra dünyadaki en büyük otomobil ittifaklarından biri olan Stellantis’in Türkiye pazarlama operasyonları Tofaş’a geçti.

Bu adımla birlikte hali hazırda Türkiye’de üretilen Egea, Doblo ve Fiorino modellerinin akibeti de belli oldu.

Bu karara göre Fiat Bursa’da ürettiği Egea modelini 31 Aralık 2025 itibariyle üretmeyecek. Avrupa pazarında Fiat Tipo, Amerika ve Orta Doğu pazarında ise Dodge Neon olarak satılan otomobil 2015’ten beri üretimdeydi ve Fiat’ın Bravo, Linea ve Stilo modellerinin yerine geçmişti. Böylece Egea 10 yıllık üretimin ardından pazara veda edecek. Fiat’ın 2026’dan itibaren elektrikli olması beklenen yeni bir modeli piyasaya sunması bekleniyor.

Fiat’ın binek araç cephesinde bu gelişmeler yaşanırken Bursa’da üretilen ticari araçlar Doblo ve Fiorino ile ilgili de son üretim tarihleri belirlendi. Stellantis grubu Türkiye’de hali hazırda Opel Combo, Toyota ProAce, Peugeot Rifter olarak satışta olan K9 kodlu aracını 2018’den beri üretirken ülkemizde üretimi yapılan ikinci nesil Doblo araçları geçen yıl itibariyle K9 ortak platformuna geçmiş ve global pazarda bu araçlar satılmaya başlanmıştı. Ancak alınan karara göre Tofaş Temmuz 2023’e kadar ikinci nesil Doblo üretimine devam edecek ve sonrasında K9 platformundaki Dobloları satmaya başlayacak.

Öte yandan tasarımı ve fikri mülkiyet hakları Tofaş’ta bulunan ve 2007’den beri ülkemizde üretimi devam eden Fiat Fiorino da küçük makyajlarla günümüze ulaşmayı başarmıştı. Fiorino’nun da üretimi 17 yıl sonra 2024’te sonlanacak. Bilindiği üzere Fiorino 2017’ye kadar grubun diğer markaları altında Citroen Nemo ve Peugeot Bipper adları ile satışa sunulmuştu.

Ancak Stellantis grubunun küçük platformlu ticari araç pazarından çıkması beklenmiyor. Kulis bilgilerine göre Stellantis K0 kodlu bir proje hazırlığında ve bu projenin Fiorino yerine gelecek yeni aracın projesi olduğu tahmin ediliyor.

Bu gelişmelerden sonra Türkiye’deki Tofaş fabrikası yaz itibariyle sadece Egea ve Fiorino üretimine devam edeceği kesinleşirken gelecek yıl Fiorino’nun da üretim bandına veda etmesiyle birlikte geriye sadece Egea üretiminin kalması bekleniyor. 2026 itibariyle mevcut üretimlerin tamamen sonlanacağı Tofaş fabrikasında muhtemelen Stellantis grubuna ait yeni araçların üretimi başlayacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir